Två recept - No bake

Idag var det dags att prova nya recept tänkte jag, det ena receptet med de vita chokladbollarna snodde jag från Herrhavreflarn! 
Det receptet var helt okej, liiite för söta för min smak, så ska nog utesluta sockret helt nästa gång och bara få socker från den vita chokladen. 
Det andra receptet på pekannötsgodis experimenterade jag fram själv. Jag har berättat om chokladaffären Max Brenner innan, där köpte jag liknande såna här och de var fantastiskt goda! Så idag testade jag att göra egna.
Vita chokladbollar:
5 dl havregryn
100 gram smör
0,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
150 gram vit choklad, smält
 
Vispa ihop alla ingredienser till en grynig massa förutom den vita chokladen.
Tillsätt sedan chokladen och rör ihop blandningen.
Rulla till bollar och rulla i kokos.
Chokladganache:
110 gram mörk choklad
1 dl vispgrädde
 
Pekannötter
Kakao
 
Hacka chokladen och lägg i en skål.
Koka upp grädden och slå över, rör ihop.
Doppa pekannötterna och lägg på bakplåtspapper.
Låt ganachen stelna till sig i kylskåpet.
Rulla sedan i kakaopulver och sätt tillbaks i kylskåpet.
 

Kommentarer
Postat av: Fanny Kvist

Så gott de ser ut!

2015-03-12 @ 20:33:54
URL: http://fannykvists.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback