Chokladpannacotta

Alltså tror ingen förstår min kärlek till olika sorters pannacotta, tror jag har provat alla sorter som finns.
Har experimenterat med pannacottapaj, godispannacottor med mera. Min favorit kommer alltid vara daimpannacotta, men den tar vi en annan gång!
Chokladpannacotta (3 pers, går bra att dubbla):
2,5 dl vispgrädde
1 gelatinblad
100 gram mjölkchoklad eller någon annan ljus choklad
1 msk strösocker
 
1 stor apelsin, filead
1 dl vispad grädde
Lite riven choklad
 
Blötlägg gelatinbladet i kallt vatten i minst fem minuter.
Koka upp grädden med sockret, dra av från värmen.
Rör ner chokladen och till sist gelatinbladet.
Häll upp i serveringsskålar och låt svalna i kyl, jag lät mina stå i kyl över natten.
Servera med vispad grädde, ett par apelsinskivor och lite riven choklad.
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums :D

Svar: Väldigt gott!
Amanda Aldén

2015-02-05 @ 12:27:07
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback