Cheesecake

I miniformat! Älskar allt i miniatyrform, så himla gulligt.
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt hur jag gjorde detta receptet, jag slängde ihop lite av det som fanns i kylskåpet!
Vanligtvis så gör man ju bottnen av digestivekex, men det hade vi inga och jag orkade inte springa upp till affären.
Så jag improviserade och tog några brownies och körde i mixern med lite smält smör. Bättre med vanlig botten, men detta funkade ändå som en sista utväg. 
Och jag vet att receptet kanske är lite luddigt, kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde. INNAN du börjar är det bra om du gör bottnen, eftersom jag inte skriver ner recept på det.
Inte det finaste jag gjort, men ändå hyffsat fina!
Såhär lyder receptet (vad jag kan komma ihåg!):
200 gram philadephiaost
2 msk strösocker
1 ägg
1 äggula
1 tsk vaniljextrakt
1 msk grädde
En nypa salt
1,5 msk vetemjöl
 
Sätt ugnen på 180 grader.
Vispa färskosten med sockret.
Tillsätt salt, vanilj och grädden och vispa tills det blir slätt.
Tillsätt äggen och till sist vetemjölet.
Häll i de ''fodrade'' muffinsformarna, där du redan förberett bottnen. Häll på cheesecakesmeten och grädda i 18 minuter.
Sätt in i kylskåpet för att få svalna helt.
Servera med hallon, penslade med uppvärm hallonsylt.

Kommentarer
Postat av: Marike Ahlgren

Ser gott ut! måste testa :)

2015-02-07 @ 16:36:16
URL: http://marikeahlgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback