JULKALENDER #5

19 dagar kvar till julafton bara, det hurrar vi för! Vi firar detta med något jag kallar ''Hot chocolate on a stick'', en superenkel grej.
Denna ''pinne'' doppar du i en kopp med varm mjölk och låter den smälta.. MUMS!
Det kanske inte är det vackraste jag gjort, men blir snyggare när man slår in det i lite cellofan och rött band runt! Gott blir det i alla fall.
 
HOT CHOCOLATE ON A STICK:
 
200 gram choklad (jag använde 100 gram mörk och 100 gram ljus)
20 gram kakao
3 msk florsocker
En nypa salt
+ Topping om så önskas - Krossade polkagrisar, marshmallows eller hackade hasselnötter.
 
Hacka chokladen fint, smält sedan i mikro eller över vattenbad.
Tillsätt sedan kakao, florsocker och saltet. Rör om, det kommer tjockna.
Häll i chokladblandningen i en spritspåse, fyll i dina formar. Jag använde isformar, men går också bra med andra formar. Tillsätt eventuella toppings nu.
Låt sedan stelna en liten stund innan du sätter en glasspinne i varje form. Låt sedan stelna helt i kylskåpet.
Värm en kopp mjölk och rör i din ''pinne'', njut!
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

MEN ÅH

2015-12-06 @ 13:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback