JULKALENDER #2

Dags för lucka två, och där gömmer sig ett recept på daim! Varför har jag inte tänkt på detta innan? Fruktansvärt gott.
Väldigt enkelt recept, så detta borde alla fixa. Även mamma.. Kanske..
Jag ääälskar daim, verkligen ÄLSKAR. Så varför inte prova att göra egen? 
 
HEMGJORD DAIM
2 dl strösocker
2 dl grädde
2 dl ljus sirap
100 gram ljus eller mörk choklad
Havssalt
 
Koka ihop strösocker, sirap och grädde.
Koka på medelvärme tills det uppnår en temperatur på 130 grader.
Häll ut kolan på ett bakplåtspapper och bred ut så det blir ett tunt lager.
Skär kolan i bitar innan den hunnit stelna.
Låt stelna.
Smält choklad och pensla på kolabitarna, strö över lite havssalt. Jag förvarar mina i en burk i frysen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback