Min viktnedgång - 20 kg mindre

 
Nej, jag levde inte ett hälsosamt liv då.
Vad är grönsaker? Vadå träna? Åh nej, har vi idrott idag?
Min syn på träning och mat såg annorlunda ut då.
''Äh jag är okej, det är inte så farligt!!'' Tänkte jag och kollade mig i spegeln, men egentligen var jag inte okej med mig själv.
Jag vägde närmre 80 kg, varje gång jag vägde mig intalade jag mig själv att vågen inte fungerade. ''Det var vågens fel''.
Sedan började jag kolla på bilder som folk tagit på mig, ''ser jag ut sådär?''. Ja.
Inte en minut med missnöje mer.
Träning, mindre och bättre mat. Jag blev väldigt fixerad vid kaloriintaget och det är jag fortfarande.
Mitt mål från början var bara att bli av med så mycket fett som möjligt. Jag gick ner 18-20 kilo, men räknade inte med att bli så fixerad och att det inte skulle gå en minut utan att jag tänkte på vikten.
Jag vet att jag idag inte väger några 80 kg, jag känner mig mer bekväm så som jag är nu, oavsett vad andra säger så är det vad jag själv tycker som är viktigast, och kommer alltid att vara.
För att må bra med mig själv så väger jag mig aldrig längre, siffran är inte det viktiga.
Jag tränar och lever hälsosamt, det är viktigt för mig.
Gissa vilken bild som är tagen 2012 och vilken bild som är tagen idag?
Det tar såklart emot lite att visa bilder där jag kände mig som fulast och störst på jorden, men samtidigt känns det som fem steg framåt.
Här är mitt dagliga (kanske ej göra dessa varje dag haha) träningsschema, utöver detta så boxas, cyklar och springer jag ibland. Beroende på vad det är för årstid eller vad jag är på för humör, ibland gör jag bara de övningarna nedanför.
Upprepa dessa övningar 3-4 gånger: (mycket medveten om att jag blandar svenska och engelska här, vet inte vad vissa övningar heter på svenska)
Spring på samma ställe i tre minuter
20 situps
20 leg lifts
30 jumping jacks
15 armhävningar
15 upphopp
15 squats
20 mountain climbers
Plankan så länge du klarar

Kommentarer
Postat av: Tova

Alltså shit, verkligen imponerande!

Svar: Åh tack!
Amanda Aldén

2015-04-06 @ 19:47:12
Postat av: Anonym

Hur ofta tränade du i början och vad var det som fick dig att ''vakna upp''?

Svar: Hmm, har för mig att det var varannan dag! Ibland varje :)Det var ju just det jag skrev, hittade bilder som folk tagit på mig och blev lite chockad, visste ju innerst inne att jag hade några kilon för mycket på kroppen men gjorde inget åt det.
Amanda Aldén

2015-04-06 @ 19:53:46
Postat av: Tove

duktig du är amanda :D :*

Svar: <3 <3
Amanda Aldén

2015-04-06 @ 19:55:09
Postat av: Anonym

❤️❤️❤️

Svar: <3
Amanda Aldén

2015-04-06 @ 20:22:06
Postat av: R

Riktigt duktig, inspirerande!

Svar: Åh, tack!
Amanda Aldén

2015-04-06 @ 22:48:26
Postat av: Limpan

Vilken prestation inte illa!!
Du är supersnygg!!!

Svar: Tack tack!!
Amanda Aldén

2015-04-07 @ 07:29:51
Postat av: Mother earth

Superduktig är du!!!

Svar: Tack moder jord!
Amanda Aldén

2015-04-07 @ 10:01:09
Postat av: Billan

Vilken förvandling, du ser jättebra ut!

Svar: Tack så mycket :)
Amanda Aldén

2015-04-07 @ 13:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback