Lemon macarons

Ja, det kanske är otydligt att det är citronsmak eftersom jag färgade fyllning rosa, men så fick det bli idag!
Macarons är såna fantastiska bakverk, ska man lyckas eller inte? Tycker ändå att jag lyckas helt okej, kunde varit mindre och snyggare.
Jag gjorde de liiiite för stora, men de flyter ju ut när man spritsar ut de så det är lite svårt att se! Om de är mindre så behöver de inte gräddas lika länge heller, och de hinner de inte få så mycket färg som mina fick, det var meningen att de skulle vara helt vita! De kan inte bli perfekta varje gång.
Fyll med valfri fyllning, jag fyllde med en cream cheese-fyllning med skal från en citron.
 
Recept:
3 äggvitor (rumstemp)
4 msk strösocker
100 gram mandelmjöl
200 gram florsocker
 
Börja med att blanda mandelmjöl och florsocker tillsammans.
Vispa äggvitorna, när det börjar skumma tillsätter du sockret.
När marängen är fast och glansig så siktar du ner mjölblandningen och vänder ner i marängen.
Spritsa ut med rund tyll på bakplåtspapper, låt stå en timme innan du skjutsar in de i ugnen.
Sätt ugnen på 150 grader.
Grädda i 12 minuter (om du gör lite större).
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Namnam <3

2014-09-17 @ 21:01:19
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Elin Larsson

Vilka fina, ser så gott ut

2014-09-17 @ 22:29:21
URL: http://elinlarsson.forme.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :D

2014-09-18 @ 14:13:04
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback