Red velvet cupcakes

Ni får gärna gå in på http://misscupcake.se/sv/node/700 och rösta på min bild <333333 Puss
Red velvet cupcakes:
3 dl vetemjöl
1 1/2 msk kakao
En nypa salt
2 dl socker
1 4/5 dl rapsolja
1 ägg
1 1/2 msk röd hushållsfärg
Vaniljextrakt efter smak, det brukar räcka med mindre än en tsk.
1 1/3 dl filmjölk
1 tsk vitvinsvinäger
4/5 tsk bikarbonat
 
Vit chokladfrosting:
200 gram smör, rumstempererat
3 1/2 dl florsocker
3 msk hett vatten
100 gram smält vit choklad
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda mjöl, kakao och salt i en bunke.
Blanda filmjölken, vinägern och hushållsfärgen i en annan bunke.
Vispa socker och olja till en jämn smet, i en annan bunke.
Tillsätt ägget till sockerblandningen och sedan vaniljextraktet.
Vänd sedan ner (med slickepott), mjölblandningen och filmjölken om vartannat.
Fyll muffinsformar till ungefär 3/4 och grädda i cirka 20 minuter.
Låt svalna innan du spritsar på din frosting.
 
 
Vispa ihop smör och florsocker krämigt och fluffigt. Tillsätt sedan vattnet och vispa till du får en bra konsistens, tillsätt den smälta chokladen och vispa tills chokladen är väl inblandad.
Spritsa på din frosting på dina muffins och dekorera med minirosor och blad (som jag gjorde på mina!).

Kommentarer
Postat av: Mother earth

Såklart jag har röstat!

Svar: Bra lilla mor!
Amanda Aldén

2014-03-24 @ 06:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback