Födelsedagscupcakes

Imorgon är vi bjudna på kalas hos min kusin som fyller år! Bestämde mig för att baka cupcakes och ta med.
HÄR hittar ni muffinsreceptet. Nedan kommer receptet på frostingen:
 
110 gram smör, rumstemp
110 gram philadelphiaost, rumstemp
1 dl florsocker
100 gram vit choklad, smält och låt den svalna
0,5 tsk vaniljextrakt eller 1 tsk vaniljsocker
Toppa med jordgubbar
 
Vispa ihop smör och philadelphiaosten tills det blir krämigt.
Tillsätt florsockret och till slut den avsvalnade chokladen.
Jag lät min frosting stå inne i kylskåpet i cirka en halvtimme så den hann sätta sig, innan jag spritsade på mina cupcakes. Jag skulle låtit den stå inne en stund till, för den var ganska ''ostabil'' och så var det väldigt varmt i rummet. Håll koll på frostingen så att den inte stelnar helt inne i kylskåpet.
 

Kommentarer
Postat av: Jolin Berg

Ser riktigt gott ut!! :)

Svar: Har inte hunnit smaka än, men hoppas att de är goda!
Amanda Aldén

2014-07-05 @ 17:01:39
URL: http://sluhusdjursagronom.blogg.se/
Postat av: fellforbooks.blogg.se

De ser underbart goda ut!

Svar: Åh, tack!:)
Amanda Aldén

2014-07-05 @ 17:19:38
URL: http://fellforbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback