Melodifestivalen 2012

''Direkt från Vida Arena i Växsjö sänds första deltävlingen. I år består programledartrion av skådespelerskan Helena Bergström, sångerskan Sarah Dawn Finer och komikern Gina Dirawi. Helena må inte ha deltagit i schlager-tv tidigare, men har däremot spelat huvudrollen i filmen ''Livet är en schlager''. Sarah har inte behövt spela, hon har medverkat både 2007 och 2009. Gina är ett oprövat kort i sammanhanget. Hur det går för henne och resten av gänget ser ni ikväll. Glöm inte att rösta! Det första numret av de två nedan kostar 3,60 kr. Det andra 9,90 varav 8,50 går till Radiohjälpen.''
-
Startfältet i Växsjö:
Sean Banan - Sean den förste banan
Abalone dots - På väg
The moniker - I want to be Chris Isaak
Afro-dite - The boy can dance
Dead by April - Mystery
Marie Serneholt - Salt & Pepper
Thorsten Flinck - Jag reser mig igen
Loreen - Euphoria
-
Årets melodifestival börjar ikväll 20.00 på SVT1. Jag undrar bara, varför Sean Banan, egentligen? Jag tar inte honom så seriöst, eftersom det enda han gör är att visa rumpan på stan. Tror han gå vidare, men inte så långt. Däremot tror jag inte Thorsten Flinck och Marie Serneholt går vidare. Inget illa menat, men tror bara inte det.
Så nu taggar vi!

Kommentarer
Postat av: N A T H A L I E Y R V E N S T A M !

Dead by April - Mystery

var grymt bra!

2012-02-05 @ 14:42:13
URL: http://nyrv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback