PIE POPS

2,5 dl vetemjöl
En nypa salt
115 gram smör, kallt och skuret i tärningar
2 msk kallt vatten
 
1 ägg, uppvispat
Råsocker
Valfri sylt (jag valde drottningssylt)
 
Knåda ihop mjöl, salt och smör tills det blir smulor. Tillsätt vattnet.
Knåda ihop till en deg, överarbeta inte!
Låt vila i kylskåpet i 30-45 minuter.
Sätt ugnen på 200 grader.
Kavla ut degen tunt och stansa ut ringar.
Fyll på sylt på hälften av alla ''ringar'', cirka en tesked. Lägg på den andra delen på toppen och täpp till på sidorna med en gaffel.
Pensla med uppvispat ägg och strö på råsocker. Skär ut tre små lufthål i pajerna.
Grädda mitt i ugnen i cirka 20 minuter.
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott!

2015-05-08 @ 19:16:52
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Micaela Åhman

Det där måste jag testa!

Svar: Ja, gör det! Jättegoda:)
Amanda Aldén

2015-05-08 @ 21:29:03
URL: http://micaelahman.blogg.se/
Postat av: Frida

Inget socker i degen?:)

Svar: Jag följde Made By Marys recept på denna degen, men skulle faktiskt rekommendera att tillsätta lite socker! 2-3 msk tror jag :)
Amanda Aldén

2015-05-08 @ 21:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback