Morotscupcakes

Här är mitt fantastiska recept på morotscupcakes, om man får säga det.. Jag älskar det i alla fall!
 
Ingredienser:
3 st ägg
2,5 dl strösocker
3 dl vetemjöl
2,5 tsk bakpulver
En nypa salt
2 tsk malen kanel
2 tsk malen kardemumma
1,5 dl rapsolja
4,5 dl rivna morötter
 
90 gram rumsvarmt smör
150 gram philadelphiaost
4-5 dl florsocker
Skalet från en liten citron
Marsipanmorötter
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och strösocker riktigt citt och fluffigt.
Blanda de torra ingredienserna i en annan bunke.
Vänd ner de torra ingredienserna.
Till sist tillsätter du oljan och morötterna.
Fyll upp muffinsformar till 2/3 och baka av i cirka 15 minuter. Låt svalna.
 
Vispa ihop smör, citronskal och florsocker tills det blir vitt och fluffigt.
Tillsätt färskosten och vispa lite till.
Toppa dina cupcakes med frostingen och marsipanmorötter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh ser jättegott ut!

2015-03-28 @ 15:10:09
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :D

2015-03-28 @ 17:37:28
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Lovisa

Vart har du köpt muffinsformarna?

Svar: Kommer inte ihåg tyvärr! Finns nog lite överallt skulle jag tro.
Amanda Aldén

2015-03-29 @ 21:46:20
Postat av: Karolina

Har du glömt att skriva ut mjölet? Har nämligen testat och dom blir helt vattniga av morötterna! Dina är också mycket ljusare än mina...

Svar: Hej! Ber om ursäkt, har glömt skriva dit mjölet. Tack för du uppmärksammade det!Det ska vara 3 dl vetemjöl i.
Amanda Aldén

2015-09-06 @ 16:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback