Långfredagen!

Igår snodde jag ihop dessa underbart goda tryfflarna, de var väldigt lätta att göra och blev väldigt goda.
När jag gjorde tryffeln så trodde jag att den skulle vara smulig att äta, men den var väldigt len och god i smaken.
Rekomenderar alla att göra dessa, även den oerfarna klarar av dessa (mamma..).
OCH IDAG, så ska jag vara hundvakt åt två underbara små hundar.
 
Oreotryffel:
1 paket oreos (helst med chokladfyllning)
100 gram philadelphiaost
200 gram mjölkchoklad
 
Mixa oreokexen i en matberedare, tillsätt färskosten och RÖR ihop till en massa.
Rulla till små bollar, eller större, och lägg på en tallrik/bricka.
Sätt in i frysen i cirka en halvtimme.
Smält mjölkchokladen, antingen över vattenbad eller i mikron.
Ta fram tryfflarna, doppa fingertopparna i chokladen, och rulla tryfflarna.
Ställ in i kylskåpet.
Jag valde att inte temperera chokladen till dessa (beror väl på ren lathet).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback